/Files/images/10411.gif
/Files/images/12380.gif
/Files/images/0оля.jpeg

Кушнір Ольга Іванівна
вихователь зображувальної діяльності

Педагогічний стаж роботи -33 роки

Життєве кредо:

Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть гумору, посипте добром, додайте якомога більше віри - і все те добре перемішайте. Потім намастіть на шматок відпущеного вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху. Ш.О.Амонашвілі

/Files/images/razdelitel-70.gif

У якому віці варто починати навчання дитини малюванню?
Це питання турбує багатьох батьків, які прагнуть гармонійного розвитку для свого малюка.Найкращий варіант – розпочати навчання в той час, коли дитина починає розмовляти і ходити. Саме в цей час малюк створює у власній уяві картину світу. Дуже важливо, щоб ця картина була насичена яскравими, позитивними фарбами. Навчившись переносити власні фантазії на папір, дитина зможе впевнено почувати себе у житті в майбутньому, дивлячись на світ позитивно.
Кожна дитина – це маленький митець, якому потрібно лише дозволити продемонструвати свій талант.
Заняття з образотворчого мистецтва для дітей відкриють дивовижний і яскравий світ. Зображувальна діяльність відіграє велике значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне, помічати його в повсякденному житті, у творах мистецтва.
Під час виконання робіт із зображувальної діяльності в дитини відбувається тренування рухів пальців рук. Відомо, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбувається під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. Якщо розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток мовлення, хоча загальна фізична активність дитини при цьому може бути нормальною. Стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма.
Таким чином, стає зрозумілою важливість засвоєння дітьми вмінь і навичок із зображувальної діяльності саме на етапі дошкільного виховання.
Працюючи з дошкільнятами, ми завжди пам'ятаємо, що все велике починається з малого. Тому потрібно якомога раніше розпочинати розвивати у дітей логічне та абстрактне мислення, фантазію, спостережливість та увагу, формувати художньо-творчі навички. Дошкільникам треба навчитися бачити красу, відчувати її, реагувати на красиве емоціями і почуттями.
Але дитина самостійно не розвине чуттєве сприйняття світу і не сформує естетичне ставлення до нього. Вона потребує підтримки дорослого.
Особливого значення в зображувальній діяльності має формуванню відчуття кольору.Опанування кольору як засобу виразності має свою динаміку: від однобарвності через багатобарвність до чітких співвідношень кольорів і до засвоєння законів кольоропоєднання.
Для розвитку уяви, творчої активності використовуються нетрадиційні техніки малювання, що демонструють незвичне поєднання матеріалів та інструментів. Малювання зубною щіткою, губкою, ватними паличками, картопляними штампиками, пальцями викликає у дітей сплеск емоцій: подив («Замажуться пальці»), радість («А гарно виходить»), задоволення («Я зміг!»).Розв'язувати композиційні завдання та розвивати вміння розрізняти жанри живопису допомагають дидактичні ігри та вправи, які широко використовуємо у повсякденному житті та на заняттях.Нашим вихованцям подобається з готових зображень створювати натюрморт, портрет, пейзаж. За допомогою практичних дій малюки краще засвоюють поняття «композиція», «перспектива».
Оволодіння дитиною не лише певною сумою знань і вмінь, але й здатністю в розумних межах фантазувати, активно мислити, ризкривати - завдання не з простих, і що раніше починати це робити, то краще, доки у малюків ще не сформоване стереотипне мислення.

/Files/images/khudozhnik-i-zhivopisets-animatsionnaya-kartinka-0028.gifНетрадиційні техніки малювання – це спосіб створення нового, оригінального витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу розкутості, відкритості, розвиток самостійності дітей, створюють емоційно – позитивне відношення до діяльності. Результат зображувальної діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної дитини індивідуальна, неповторна.

/Files/images/razdelitel-70.gif

Досвід показує, що малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:

• отримувати незабутні позитивні емоції;

• активізувати художній потенціал;

• привчитися до творчості;

• розвивати думки (як ще можна зобразити? як інакше?);

• розвивати самостійність;

• розвивати уявлення;/Files/images/File117.gif

• розвивати дрібну моторику рук;

• проявити індивідуальність (немає однакових робіт);

• позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).

Мета вихователя зображувальної діяльності – спонукати дітей вдосконалювати свої малюнки шляхом експериментування, самостійного пошуку, застосовування різних матеріалів у процесі роботи. Звичайно ж, це робота не одного дня, а поступова наполеглива праця. Вона приносить радість, бо це творчий процес. Неординарність, індивідуальність є проявом того особливого, що якраз і відображає талановитість та обдарованість дітей. Даний напрямок роботи спрямований на розвиток у дошкільнят творчості, в результаті, якої дитина створює нове, оригінальне, проявляє уяву, реалізує свій задум, самостійно знаходить засоби для його втілення.

У нашому дошкільному закладі ми використовуємо такі нетрадиційні техніки малювання:
монотипію, малювання на вологому папері, малювання пальцями, восковими олівцями та аквареллю, зім'ятим папером, тампонуванню, крапковому малюнку .
/Files/images/-8-638.jpg/Files/images/Нетрадиційні техніки.jpg/Files/images/890875883.gif
/Files/images/page0016.jpg
/Files/images/page0015.jpg
/Files/images/page0017.jpg

/Files/images/page0018.jpg

/Files/images/page0021.jpg

Вправи які стануть в пригоді батькам.

Вправа «Спонтанне малювання»

Мета: розвиток фантазії, коригування негативних переживань, зняття емоційного напруження.
Обладнання: аркуші паперу різної форми (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), ножиці, фарби, олівці, різні матеріали для аплікації.
Інструкція. Протягом 10 хвилин дитина може малювати все, що їй заманеться, прикрашати малюнок аплікацією…
Коментар. Спонтанне малювання допоможе вийти із депресії, знімає психологічне напруження, актуалізує почуття міри. Мета цієї вправи є дати дитині повну свободу, дозволити діяти так, як їй захочеться.

Вправа «Чарівні ляпки»

Мета: розвиток творчої уяви, мислення, мови.
Обладнання: зображення ляпок (плям).
Інструкція. Дитині пропонується декілька зображень ляпок. Вона повинна уважно роздивитися їх і сказати, на що вони схожі, стараючись назвати як найбільше версій.Потім дитина сама повинна назвати найцікавішу на її її погляд, версію і пояснити, чому вона так думає.

/Files/images/razdelitel-70.gif

Малюємо пальчиками: для чого і як ?

Вперше методика «Малювання пальцем» була описана в 1932 році, а в наш час малювання пальцями набуло значної популярності. На виставках, в музеях, галереях ми можемо побачити картини, намальовані за допомогою тільки пальців рук. Чи задумувались Ви про те, що можете самостійно створити шедевр? Хотіли б разом зі своїм малюком намалювати унікальну картину? Для цього у Вас є всі дані - п'ять пальців на правій руці і п'ять на лівій. Що ще необхідно? Листок паперу і фарби.
Малювання пальцями можна запропонувати навіть річній дитині (а можна спробувати і меншій, це все дуже індивідуально), проте в даному випадку потрібно слідкувати, щоб малюк не спробував пальчики на смак. Фарби бажано використовувати спеціальні – для малювання пальцями. Також необхідно визначити місце, де дитина буде займатися творчістю, і не змінювати його, щоб вона привчалася до визначеного порядку вдома. Після кожного сеансу малювання займайтеся прибиранням разом з малюком – це навчить його бути охайним і дотримуватися правил. Яке значення має малювання пальчиками для дитини? Розвиток дрібної моторики руки, концентрація уваги, координація рухів під візуальним контролем, приготування до письма, збільшення контактів і злагодженості дій в системі «Дитина – Дорослий» - результат захоплюючого процесу малювання дитини з мамою ( татом, бабусею, дідусем ).

Як можна малювати пальчиками ?

Існує декілька технік малювання пальчиками:
  • Малюємо напіврозкритим кулачком, наприклад, так можемо малювати веселку, пагорби, банани і т.д
  • Малюємо долонькою, при цьому пальчики можуть бути зімкнутими (метелик – вертикально прикладаємо до паперу дві розмальовані долоньки, рибка – одна долонька, прикладена до паперу горизонтально);
  • Малюємо пальчиками, а саме: кінчиками пальців ставимо крапочки (так можна намалювати гусінь, виноград, горобину чи розмальовувати цією технікою звичайну розмальовку), проводимо пальчиками лінії ( так добре малювати геометричні фігури), прикладаємо пальчики (розмазуємо 1-2 пальчика і прикладемо до паперу – вийдуть кущики, дерева, зірочки), збираємо пальчики в пучок ( і отримаємо квіти і зимові сніжинки);
  • Малюємо кулачком зі сторони великого пальчика (отримаємо гарні троянди, мушлі, равликів).

Об'єднуйте техніки і створюйте свої шедеври!!! Не забувайте похвалити маленького художника і зробіть на пам'ять альбом малювання пальчиками!

Малюємо вдома

“Замість пензлика рука”

Всі діти люблять малювати. Творчість не може існувати під тиском і насильством. Воно повинне бути вільним, яскравим і неповторним. Не розстаючись із олівцями, фломастерами, фарбами, дитина непомітно для себе вчиться спостерігати, порівнювати, думати, фантазувати. Для дитини звичні й знайомі сліди, що залишають олівцями, фломастерами, кульковою ручкою й кистю, але залишається дивним використання пальчиків і долоньок для малювання штампів і трафаретів.Нестандартні підходи до організації образотворчої діяльності дивують і захоплюють дітей, тим самим, викликаючи прагнення займатися такою цікавою справою. Оригінальне малювання розкриває творчі можливості дитини, дозволяє відчути фарби, їхній характер і настрій.
Необхідні матеріали й інструменти: Тонований або білий папір, гуашеві фарби, кисті, серветка (для витирання рук).
Порядок роботи: Якщо змазати долоньку фарбою, то вона залишить на папері цікавий відбиток, у якому можна побачити різні дивні образи. Наші долоньки вміють перетворюватися в сонечко. Розкрийте долоню, а выпрямленные пальці розсуньте в сторони. Тепер з'єднаєте пальці разом. От який вийшов заборчик! А якщо ледве відсунути великий палець убік, а інші розсунути, рука перетвориться в симпатичного їжачка. Залишається домалювати грибок, що турботливий папа тягне в норку, так ще не забути про лапки, око й носик звірка. І метелик полетить, і квіточка буде радувати своїми пелюстками, і слон, і рибка, і багато чого іншого можна нафантазировать разом малям.

“Друкуємо пальчиками”

Необхідні матеріали й інструменти: Папір для малювання, палітра, акварельні фарби, дрантя для рук, пензлик, чорний олівець, газета.
Порядок роботи: “Райдужна рибка”.
Вмочимо подушечку великого пальця в приготовлену на палітрі фарбу різних квітів. Зробимо відбиток. Кінчиком пальчика зобразимо хвостик. Око віддрукуємо тупим кінцем олівця, вмочивши його чорну фарбу.“ Квітка”. Вказівним пальчиком друкуємо пелюстки, мізинцем серединку.
Техніка малювання долонькою й пальчиками дуже схожа з технікою роботи штампом. Її теж можна використати при роботі з малятами, але тільки самі найпростіші вправи просто печатка певної фігурки для відбитка на поверхні аркуша.

Варіанти прийомів нетрадиційного малювання з дітьми трьох, чотирьох років.

“Візерунок із крапок”

Необхідні матеріали й інструменти: Тонированный аркуш паперу, косметичні палички (палички з ватяними тампонами), фарби, кисті.
Порядок роботи: Дуже часто при виконанні художніх робіт виникає необхідність прорисовувати дрібні елементи круглої форми, що викликає труднощі в точності зображення. Ще складніше повторити однакові зображення кілька разів. Виручать у даній ситуації косметичні палички. Вмочивши тампон у фарбу, можна штампувати однакові елементи візерунка. Якщо візерунок повинен бути різнобарвним, потрібно для кожних кольорів мати свій тампон. Техніку роботи з косметичними паличками можна використати при зображенні орнаменту або декоруванні предметів побуту. На кольорову або тонированную папір наносимо однотонний малюнок, потім даємо йому висохнути й ватяними тампончиками штампуємо візерунок, заздалегідь вмочивши кожний у потрібну фарбу. У даній техніці можна одержати мозаїчне зображення.
“Друкуємо листами на папері”
Необхідні матеріали й інструменти: Гуаш, акварель, кисть, олівець, папір, кольорова туш або чорнило; шматочок поролону; а також: листи різних дерев, квітів.
Порядок роботи:Зберемо різні опалі листи, намажемо кожен листочок гуашшю з боку прожилок. Папір, на якій будемо друкувати, може бути, кольоровий. Пригорнемо аркуш зафарбованою стороною до паперу. Обережно знімемо його, взявши за черешок. Знову намазавши листок і приклавши до паперу, одержимо ще один відбиток, і т.д. Якщо нижній кінчик аркуша будемо прикладати до попереднього відбитка, то вийде квіточка, потрібно тільки домалювати пензликом стеблинка. Симетричне прикладання аркуша з однієї й іншої сторони, домальоване тільце - і метелик готовий. Вдивившись у відбиток аркуша, можна побачити в ньому самому несподіваний образ і втілити його на папері, домалювавши деталі. А сполучення даного прийому й техніки “по сирому” дає простір фантазії при тонуванні аркуша. Наприклад, при малюванні лугу, тлом буде трава. Беремо аркуш, змочуємо його за допомогою губки, потім вливаємо фарбу потрібних відтінків і відразу друкуємо листи. Ця техніка виконання гарна своєю розмаїтістю прийомів. Якщо аркуш змазати фарбою тоном вище чим тло, то відбиток вийде більше виразним. Прикладання чистого листика, дає плавні, м'які обриси.
“Друкуємо штампами”
Дуже цікаво й зручно створювати орнаментальний візерунок за допомогою штампа. Як штамп можна використати як готові предмети з певною поверхнею, так і зроблені з підручного матеріалу. Такими візерунками можна прикрасити паперові серветки й скатертини, хусточки й фартухи й т.д.

“Недовговічні штампи”

Необхідні матеріали й інструменти: Папір для малювання, фарби, ножик, овочі або фрукти: морква, картопля, буряк, яблуко, редис, ріпу, солодкий перець.
Порядок роботи: Використаємо розрізані уздовж або поперек фрукти, овочі. З маленькими дітьми краще використати всю поверхню розрізаного плода, діти старшого віку можуть спробувати вирізати на ньому візерунок. Дитина може скористатися ложкою, олівцем, тупими ножицями або пластмасовим ножем із зазубреним лезом. Опукла частина штампика змазується фарбою й залишає відбиток на папері. Для декорування листівок, пакувального паперу як штамп дуже добре використати стручки перцю. Забавно вигнуті лінії зрізу додадуть роботі загадковість і неповторність.

Варіанти прийомів нетрадиційного малювання з дітьми 4-5 років

“Дмухавка ”
Порядок роботи: Спочатку пензликом у потрібному місці поставити велику ляпку, трохи відхилити аркуш від себе, щоб зручніше було дмухати на нього, набрати в легені якнайбільше повітря, подути через трубочку знизу вгору й убік
“Друкуємо пробками” Використання непридатного матеріалу в художньо- творчій діяльності дітей, різноманітно. До великого списку доступних матеріалів - пристосувань для образотворчої діяльності можна віднести й пробки від пластикових пляшок, тюбиків зубної пасти, кремів. Застосування таких помічників у малюванні дуже подобається дошкільникам. Адже так швидко можна намалювати й кулька, і сонечко, і курчати, і колесо, і м’ячик - коштує тільки, розфарбувати верхню частину пробки від лимонаду й віддрукувати її на аркуш рівне коло, що вийшло, доповнюється уявою дитини. З'являються ніжки, дзьоб домальовані пензликом, ока – це відбиток капелюшка маленького гвоздика. І курча оживає. Різнобарвні ниточки, проведені кінчиком кисті, допомагають маленькому художникові правильно підібрати кольори для повітряної кулі, що з’явиться після відбитка. Сонечко може з’явитися на траві, якщо відбиток пробки із червоною фарбою домалювати (крапки на спині) косметичною паличкою, обмокнув її в чорну фарбу, а кінчиком кисті дрібні частини (голова, вусики). Гусениця, що спритно перебирає лапками.
Використання пробок різного розміру. Необхідні матеріали й інструменти: Пробки від пластикових пляшок, від тюбиків крему, зубної пасти (різних розмірів), гуаш, кисть.
Порядок роботи: Намазуємо кистю з фарбою верхню частину пробки (від пластикової пляшки) і друкуємо на поверхню приготовленого аркуша. Зображення, Що Вийшло, кола доповнюється елементами, деталями із застосуванням інших непридатних образотворчих інструментів (капелюшок шурупа, запонка, ланцюжок і т.д.). Якщо пробку перевернути й вмочити в гуаш, то відбиток на папері схожий на легку повітряну кульку, колечко, мильну бульку й багато чого іншого, що може побачити ваша фантазія.

Як організувати заняття з зображувальної діяльності вдома

Подумайте про робоче місце, де дитина зможе вільно і зручно займатися.
Це може бути стіл чи достатньо просторий і вільний від квітів підвіконник,відкидна кришка секретера чи тумбочка. Організуйте куточок художника так, щоб дитині було зручно не тільки сидіти , а і стояти, а інколи рухатись навколо нього. Коли ваша дитина працюватиме, вона повинна бачити весь листок паперу, тінь не повинна падати на папір. Знадобиться також широка паличка або декілька паличок у шафі, щоб зберігати готові роботи і необхідні речі. Намагайтеся забезпечити дитину якісним художнім матеріалом. Зарання приготувати дитині папір, пензлики, олівці, фарби, стакани для води, робочий одяг. Під час роботи всі речі повинні бути під рукою і розміщенні на протилежному , від дитини, краю стола. Виділіть для заняття визначений час. Працювати з дитиною краще в першу половину дня .Після заняття прослідкуйте, щоб дитина прибрала все на місце, а також щоб бережно відносилась до своїх робіт і художнього матеріалу. Повністю закінченні роботи зберігайте в спеціальній папці. Час від часу переглядайте роботи і радійте разом з дитиною її успіхам. Натхнення та удачі Вам.

/Files/images/minimultik.ru.1502131727417ed9d7a761cf4ea2.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1601

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.